Atgriezties pie raksta

Ikšķiles novada klientu apkalpošanas centra pakalpojumi aizvien pieprasītāki

Ikšķiles novada valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs (VPVKAC) ir kļuvis par līderi sniegto pakalpojumu skaita ziņā, ieņemot 1.vietu starp 72 novadu nozīmes VPVKAC.

Gada nogalē saņemta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) sagatavotā atskaite, kurā novērtēta vienoto klientu apkalpošanas centru darbība līdz 2018.gada septembrim.


Saskaņā ar atskaites datiem, 2018.gadā Ikšķiles novada VPVKAC mēnesī sniegti vidēji 358.8 pakalpojumi, kas ir par 45% vairāk nekā 2017.gadā. Kopš vienotā klientu apkalpošanas centra izveides Ikšķilē un Tīnūžos, tajā kopumā sniegti 5707 pakalpojumi. Turklāt VARAM atzīmē, ka iepriekšējā gada līderu Salaspils un Ķekavas novada VPVKAC sniegto pakalpojumu skaits strauji samazinās, savukārt Ikšķiles novadā – pieaug.


Ikšķiles novada vienotajā klientu apkalpošanas centrā izteikti biežāk, salīdzinot ar citiem novadiem, tiek sniegti Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pakalpojumi, t.i. 77% no kopējā centra darbības laikā sniegto pakalpojumu skaita. Visbiežāk iedzīvotāji iesnieguši gada ienākumu deklarācijas, elektroniskās algas nodokļa grāmatiņas iesniegumus, liela daļa klientu ir saņēmusi arī praktisku palīdzību darbā ar VID Elektronisko deklarēšanas sistēmu.


Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras pakalpojumu skaits Ikšķiles novada VPVKAC sastāda 17% no kopējā sniegto pakalpojumu skaita. Lielākā iedzīvotāju interese ir bijusi par iesniegumiem slimības pabalsta piešķiršanai un valsts pabalstiem bērna piedzimšanas gadījumā, tāpat iesniegti arī iesniegumi apbedīšanas pabalsta piešķiršanai.


VARAM kā vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla koordinators aktīvi sadarbojas ar citām valsts pārvaldes iestādēm, lai pilnveidotu centru darbību un paplašinātu iedzīvotājiem pieejamo pakalpojumu klāstu. Jau pavisam drīz Ikšķiles novada VPVKAC būs pieejami asistētie e-pakalpojumi, kurus varēs izmantot iedzīvotāji, kam nav pieejama valsts iestāžu elektronisko pakalpojumu lietošana. Tāpat vienotajos klientu apkalpošanas centros varēs saņemt vispārēju informāciju arī par valsts veselības apdrošināšanu, kas 2018.gadā ieviesta Latvijā.


VPVKAC izveide novadu un reģionālās nozīmes attīstības centros sākta 2015.gadā. Centri darbojas pašvaldībās un nodrošina klientiem gan pašvaldības pakalpojumus, gan noteiktus valsts iestāžu pakalpojumus. VPVKAC uzturēšanai pašvaldībām tiek piešķirti valsts budžeta dotācijas līdzekļi, sedzot daļu VPVKAC izdevumu.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://www.ogrenet.lv/ikskile/43023

3. janvārī, 19:40, Ikšķiles novada jaunumi
www.ikskile.lv

Par šo rakstu vēl nav saņemts neviens komentārs.

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet