Atgriezties pie raksta

Maija beigās satiksmei slēgs daļu Tīnūži-Ogre ceļa Foto Video

Rit autoceļa P5 Ulbroka-Ogre beigu posma Tīnūži-Ogre rekonstrukcija aptuveni 4.5 kilometru garumā.

Pēdējo gadu laikā ceļa posms no Tīnūžiem līdz Ogrei kļuvis par izaicinājumu teju ikkatram autovadītājam, turklāt neatkarīgi no stāža, vadītprasmes un apkārt valdošajiem laika apstākļiem. Vietējie iedzīvotāji braucienu pa pauguraino un ielāpiem noklāto ceļu salīdzina pat ar tā dēvētajiem "amerikāņu kalniņiem". Tomēr drīzumā tam tiks pielikts "trekns punkts", jo valsts akciju sabiedrība "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) ir uzsākusi vērienīgu rekonstrukciju par 4.55 miljoniem eiro ar PVN.


"Šis ceļa posms, kurš ir būvēts pagājušā gadsimta 60. gados, kopš tā laika te ir bijis maz remontdarbu. Līdz ar to te notiek pilna ceļa rekonstrukcija. Šī posma īpatnība ir tā, ka lielā daļā no tā apakšā ir liels kūdras slānis – vietām līdz pat 4 metriem. Līdz ar to liels darba apjoms ir tā atkūdrošana," norāda LVC Komunikācijas daļas vadītāja Anna Kononova.


Portālā "OgreNet.lv" jau vēstījām, ka rakšanas darbu laikā 13.maija vakarā teju pilnībā nogrima ekskavators. Kūdrā iestigušo smago tehniku gan nākamajā dienā izdevās izvilkt.


Biezo kūdras slāni nepieciešams norakt un aizvietot ar smilti, pretējā gadījumā pēc rekonstrukcijas atkal ātri vien izmainīšoties ceļa reljefs un viss paveiktais kļūšot par naudas izšķērdēšanu. 


Tieši nepietiekama finansējuma dēļ vairākus gadus tikusi atlikta šī valsts nozīmes ceļa posma remontēšana. "Šādā situācijā, kad nauda ir tikai tik, cik ir, remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā, izvērtējot viņu tehnisko stāvokli, un viens no galvenajiem noteikumiem, kas tiek ņemti vērā, ir satiksmes intensitāte," turpina A.Kononova.


Autoceļš P5 ir viens no noslogotākajiem ceļiem Ogres apkaimē. Izbraucot un iebraucot, pilsētā to ik dienu izmanto tūkstošiem iedzīvotāju. Šobrīd ceļa rekonstrukcija vēl ir sākuma stadijā, taču jau tagad ir zināms, ka autovadītājiem ir jāsāk lūkot remontdarbu apbraukšanas varianti.


"Būtībā rekonstrukcija notiek vienā lielā etapā. Satiksme tiek regulēta ar luksoforiem – reversā kustība tie nodrošināta, satiksmei pa vienu joslu braucot. Attiecīgi no maija beigām līdz augusta beigām tiks slēgts objekta sākumposms – no Tīnūžu rotācijas apļa līdz pagriezienam uz Kalnājiem. Tālākā posmā satiksme tiek regulēta ar luksoforu palīdzību," komentē ceļa rekonstrukcijas projekta vadītājs Jānis Tihonovs.


Būvdarbu laikā tiek nozāģēti ceļa malā augošie koki, kas apdraud satiksmes drošību. Jautājot par kokmateriāla turpmāko izmantošanu, LVC pārstāvji atzīst, ka to izlems darbu veicējs akciju sabiedrība "Ceļu pārvalde". Noslēgtais līgums ar uzņēmumu paredz, ka "Ceļu pārvalde" pati izlemj, ko iesākt ar nozāģētajiem kokiem un krūmiem, kā arī izrakto kūdru un granti.


Gala rezultātā iedzīvotāji iegūšot labu, gludu, komfortablu un drošu ceļu. Tiks izveidotas arī sabiedriskā transporta pieturvietas un izbūvēta gājēju ietve un veloceliņš no Ogres līdz pagriezienam uz Kalnājiem (Ogres tehnikuma pusē). LVC vēl norāda, ka rekonstruētais autoceļš tiks atvirzīts par pieciem metriem no dabas parka "Zilie kalni", kā arī tiks norakta daļa ceļa kalnainākās vietas virsotne.


Aptuveni četrarpus kilometrus garais posms tiks rekonstruēts par 4.55 miljoniem eiro. Daļa tiek līdzfinansēta no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem. Darbus pilnībā plānots pabeigt šā gada novembrī.


Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://www.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/38707

17. maijā, 10:14, Aktualitātes
Ogrenet

Jaunākie komentāri

Regīna • 18. maijā, 14:43
Tas ir ļauns joks?
točno • 18. maijā, 12:27
Latvijā it kā nav tāda ceļa nodokļa, tā lapa laikam no kādas citas valsts?
lapa-tu ku-ku • 17. maijā, 16:49
lapa tev jau bija pateikts ka tu esi slima,pārbaudies pie psihoterapeita,tev ar galvu nav kartība.

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet