Atgriezties pie raksta

Ogre var kļūt par ūdenstūristiem draudzīgu pilsētu Foto

Daugavas ūdenstūrisma maršruta izpētes ekspedīcija 12.dienā piestāja Ogrē, Daugavas krastā Jura Alunāna ielas tuvumā.

Māris Cīrulis, Publisko un privāto partnerattiecību biedrības "Zied Zeme" projektu vadītājs, iepazīstinot ar ekspedīcijas gaitu, sacīja: "Mēs braucam jau gandrīz divas nedēļas. Tie, kas sekoja līdzi visam maršrutam, saprot, ka mēs sākām savu ceļu Piedrujā, plānojam noslēgt Mangaļsalā. Mērķi ir plaši! Galvenais ir pievērst uzmanību Daugavai kā resursam. Padomāt par to, kā mēs Daugavu izmantojam šobrīd un kā labāk mēs to varētu izmantot nākotnē."


Ogres novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Egils Helmanis par būtisku problēmu, kas neļauj kuģotājiem un laivotājiem ceļot pa Daugavu, uzskata HES būves, kurām tūristi netiek garām. Tas būtiski ietekmē visu infrastruktūru abos Daugavas krastos, jo, ja nav tūristu, ar tūrismu saistītā uzņēmējdarbība – ēdināšana, naktsmājas, izklaides – nespēj attīstīties. E.Helmanis atzīst, ka atdzīvināt Daugavas krastus var tikai tad, ja apvienojas vairākas pašvaldības, kas šajā jautājumā ieinteresētas. Soli priekšā Ogrei kuģošanas un piestātņu jautājumos ir lielvārdieši. Lielvārdei jau ir sava osta, bet Ogres vārti ar visu infrastruktūru pie Ogres ieteces Daugavā pagaidām tikai iecerēs. 


"Mēs esam tuvu Daugavai, un tas ir jāizmanto!" ir pārliecināts pašvaldības vadītājs, atzīstot arī, ka mērķu sasniegšanai pamatā ir finansējums. 


Aija Romanovska, Ogres novada pašvaldības Infrastruktūras veicināšanas nodaļas vadītāja, arī ir ekspedīcijas sagaidītāju vidū. 


"Tas ir projekts un projekta ietvaros notiek ekspedīcija, kas pēta Daugavas tūrisma iespējas Daugavas ceļā no Latvijas robežas līdz Rīgai. Projektu ir uzrakstījusi biedrība "Zied Zeme", kurā Ogres pašvaldība ir biedrs. Mēs ļoti ceram, ka šī projekta ietvaros mēs varēsim sagatavot pamatojumu citiem projektiem infrastruktūras attīstībai: laivu piestātņu attīstībai Ogres teritorijā, kuģīšu satiksmei, tūrisma iespējām un norādēm uz mūsu tūrisma infrastruktūru – kafejnīcām, viesu namiem…" stāsta A.Romanovska. 


Ekspedīcijas dalībnieki visus secinājumus par redzēto vēl nav izdarījuši, tomēr viens ir skaidrs – Daugavas krasti tikai vietumis ir ceļotājiem draudzīgi. Nav attīrītu vietu, kur piestāt, nav ugunskura vietu, nav telšu vietu. Un vēl – ja arī tādas vietas ir, tad ūdens braucējiem nav zīmju un norāžu uz tām! 


Daugavas ūdenstūrisma maršruta izpētes ekspedīcijas vadītājs Guntis Zilberts, hidrotehnisko būvju inženieris un zemūdens darbu speciālists, neskatoties uz to, ka krastā nevar tikt, atklāj: "Prieks par to, ka neesam saskādējuši dabu tik lielā mērā!" 


Secinājumi, ierosinājumi, konsultācijas pašvaldībās, semināri – tas viss pēc projekta beigām, lai rosinātu cilvēkus un pašvaldības pakāpeniski atbrīvot Daugavas krastus ūdens satiksmei un padarīt tos ceļotājiem draudzīgākus.


Jautāts par to, vai ekspedīcijas laikā tiek arī zvejots – G.Zilberts teic, ka vismaz mēģināts esot. Kāds loms? Viens asarītis…


Ekspedīciju organizē Publisko un privāto partnerattiecību biedrība "Zied Zeme" sadarbībā ar vietējās rīcības grupām no 21 pašvaldības un biedrību "Ūdensmalu attīstībai" sadarbības projekta "DaugavAbasMalas" ietvaros.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://www.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/42032

4. augustā, 18:55, Aktualitātes
Ogrenet

Jaunākie komentāri

Prževaļska zirgs • 7. augustā, 12:32
Ekonomista P.Stratiņa atziņas: 1. "Par reālistisku darbu ekonomiskās izaugsmes veicināšanai nevar uzskatīt pasludinātu vēlmi attīstīt tūrismu, kas ir ļoti populāri. Tūrisma nauda reģionos "nogulsnējas" vāji, salīdzinot ar ietekmi, ko rada darba vietas ražošanā.". 2. "Lai nodrošinātu sajūtu, ka kaut kas tiek darīts, pietiek ar Eiropas fondiem un pašvaldību izlīdzināšanas fondu, ar kuru palīdzību var uzbūvēt kādu skaistu strūklaku vai varbūt pat peldbaseinu." 3. "Jaunu uzņēmumu ienākšana novadā liks aktīvāk strādāt jau esošajiem." 4. "Novadu attīstības kontrastus lielā mērā izskaidro tieši tas, cik lielā mērā dažādas pilsētas un novadi tiešām cenšas panākt, ka to ekonomika aug, nevis runā par to vēlamības izteiksmē." 5. "Tās pilsētas, kurās dzīvo daži desmiti tūkstoši cilvēku, iegūs no lielāka un daudzveidīgāka prasmju piedāvājuma uzņēmējiem, no industriālās bāzes dažādošanas, kas mazinās atsevišķu uzņēmumu darbības pārtraukšanas risku." 6. "Liela loma ir arī vietējās pārvaldes kvalitātei."
tam Kas... • 7. augustā, 02:18
Neesi bijis sen pie Baltās cielavas. Sen jau viesnica bankrotējusi. Tagad tur citi saimnieko. No viesnīcas pārtapa par ēstuvi un banketu vietu.
> • 6. augustā, 18:08
laivas un kuģi pa šoseju nebrauc, zīmi neredz!

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet