Atgriezties pie raksta

Sociālais projekts "Parunāsim?" – lieliskas zāles pret vientulību Foto

Vientulība spēj skart pat šķietami laimīgāko cilvēku, un šāds brīdis var piemeklēt pēkšņi un negaidīti. Lai arī iemesli vientulībai ir visdažādākie, efektīvākais risinājums tās novēršanai joprojām ir nemainīgs – būt kopā un aprunāties ar līdzcilvēkiem.

Domājot par vientulības mazināšanu, kā arī kopējo sabiedrības emocionālo veselību, ir izveidots projekts "Parunāsim?". Kā stāsta projekta autore Inga Muižniece, projekta mērķis ir sniegt cilvēkiem iespēju būt uzklausītiem un pārliecinātiem, ka tiks izprastas sajūtas, ar kurām cilvēks vēlas dalīties. 


Uzņēmums "Sonido", kas ikdienā strādā kā zvanu centrs, apkalpojot dažādu klientu izejošos un ienākošos zvanus vairākās valodās, pirms vairāk nekā gada izveidoja telefona līniju "Parunāsim?". Ideja par šādas telefona līnijas nepieciešamību radās sociālā uzņēmuma "Sonido" valdes loceklei Ingai Muižniecei.


"Parunāsim?" ir telefona līnija, kas ir radīta, lai vientuļiem cilvēkiem būtu iespēja ar kādu aprunāties, justos sadzirdēts un uzklausīts. Bet ir jāsaprot, ka tas nav krīzes tālrunis, uzņēmumā strādājošie cilvēki nav psihologi un nevar atrisināt problēmas. Tālrunis 26564564 nav paaugstinātas maksas zvans, un tas ir paredzēts tam, ka cilvēki vienkārši zvana, lai pastāstītu, kā jūtas, un tiktu uzklausīti.


Projekta "Parunāsim?" autore Inga Muižniece: 'Mēs uzskatām, ka sarunas būtību veido tas, ka vārdos izteiktu emociju apmaiņa spēs rast racionālu risinājumu problēmai, vienlaikus uzlabojot pašsajūtu. Ja pirms gada mēnesī mēs saņēmām 40 zvanu, tad pašlaik ik mēnesi saņemam 400 - 480 zvanu. Mēs esam atbalsts tiem, kas ir vieni paši, kam ir pilna sirds un vēlme padalīties ar savām sajūtām - ne tikai bēdīgajām, bet arī priecīgajām."


Projekta "Parunāsim?" zvanu centrā strādā pieredzes bagāti un atsaucīgi darbinieki, kurus vieno patiesa vēlme atbalstīt tos, kas vēlas būt uzklausīti. Komanda projektā darbojas ar pilnu atdevi, kā arī tic, ka paša cilvēka attieksme pret savu ikdienu ir tas, kas palīdz ceļā uz laimīgāku dzīvi. Un šo attieksmi veidojis arī pašu darbinieku ne tik vieglais liktenis, kas viņiem palīdzējis kļūt iejūtīgākiem un empātiskākiem. Komandas kodolu veido cilvēki ar īpašām vajadzībām, kuri ne vien prot, bet arī vēlas uzklausīt citus, saklausot un pieņemot sacīto, kā arī izprotot katra sarunu biedra sajūtas.


 

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://www.ogrenet.lv/ogre/aktualitates/45777

21. februārī, 18:46, Aktualitātes
P.R.A.E. Sabiedriskās attiecības

Jaunākie komentāri

lilija • 26. februārī, 10:26
Tā ir vientulības mazināšana neklātienē un kā redzams (pieaug zvanītāju skaits-tātad, viņi ir informēti par tādu iespēju), tā ir nepieciešama lieta. Bet vēl vairāk vientulības mazināšanai vajadzīga arī iespēja klātienē to mazināt. Un tādas vietas var būt vietējās biedrības, ja vien viņiem ir savas telpas.kur sanākt, kur justies vajadzīgiem, tikt uzklausītiem, saprastiem.

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet