Atgriezties pie raksta

"Regulārais vs Neregulārais" jeb atbilde SIA "Ogres Autobuss" Pielikums

Pielikumi

Pēc SIA "Ogres Autobuss" izteiktajiem pārmetumiem par tā saucamajiem SIA "Orient Express" nelegālajiem pārvadājumiem uzņēmuma pārstāvis Ernests Bebris portālam Ogrenet iesūtījis atbildes vēstuli.

Piebildīsim, ka augusta beigās portālā publicējām laikraksta "Ogres Vēstis Visiem" materiālu "Vai cīņa ar nelegālajiem pārvadātājiem tiešām ir bezcerīga?", ko var izlasīt šeit.


"SIA "Orient Express" ir Latvijā reģistrēts uzņēmums un nodokļu maksātājs, kam ir visas nepieciešamās atļaujas veikt uzņēmējdarbību Latvijā. Arī mūsu partneri ir Latvijā reģistrēti uzņēmumi ar visām nepieciešamajām atļaujām un licencēm. Ja kāds būtu uzmanīgi pārlasījis VSIA "Autotransporta direkcija" lēmumu par licences pasažieru pārvadājumiem ar autobusu darbības apturēšanu (nevis atņemšanu, kā teikts rakstā), tad arī tajā nav neviena vārda par "nelegālo" uzņēmējdarbību vai "nelegāliem" pārvadājumiem. Kuram no sākumā minētajiem skaidrojumiem atbilst SIA "Orient Express" un mūsu partneru darbība?


VSIA "Autotransporta direkcija" lēmums ir pārsūdzēts un, ja būs nepieciešams, esam gatavi iziet visas tiesu instances līdz pat Eiropas tiesai. Jāuzsver, ka ne uz lēmuma par licences darbības apturēšanu pieņemšanas brīdi, ne līdz šim nav fiksēts neviens pārkāpums, nebija sastādīts neviens administratīvais protokols, nav stājies spēkā neviens uzņēmumam nelabvēlīgs tiesas spriedums, nevienu reizi VSIA "Autotransporta direkcija" neizskatīja jebkādus iespējamos pārkāpumus un neizteica savas pretenzijas. Un tas netraucēja VSIA "Autotransporta direkcija", tās valdes locekļa M.Jaunupa personā, pieņemt lēmumu par maksimāli iespējamo licences darbības apturēšanas termiņu uz 6 mēnešiem, kaut gan likumā ir paredzēta iespēja izteikt brīdinājumu un licences darbības apturēšana ir paredzēta līdz 6 mēnešiem.


No visa tā izriet jautājums – kas konkrēti ir atzinis mūs par "nelegāļiem", kā tik pārliecinoši pirms tam tas tika izteikts?


Regulāri vai neregulāri?
Autopārvadājuma likuma 1. panta 23. punkts nosaka, ka "pasažieru neregulārie pārvadājumi — regulāro pārvadājumu (arī speciālo regulāro pārvadājumu) definīcijai neatbilstoši pasažieru pārvadājumi, kuros pārvadā pasažieru grupas, kas izveidotas pēc pasūtītāja vai paša pārvadātāja iniciatīvas. Šie pārvadājumi nezaudē neregulāro pārvadājumu statusu tikai tāpēc, ka tiek veikti noteiktos laika intervālos".


SIA "Orient Express" nekad nav pozicionējusi sevi kā regulārais pārvadātājs vai regulālo pārvadājumu organizētājs, vairāk – visur ir pieejama informācija, ka veicam vai organizējam neregulāros pārvadājumus. Sadarbojamies ar mūsu partneriem, reklamējamies, izveidojām mājas lapu, ieguldām darbu tirgus izpētē, veidojam grupas. Esam izvēlējušies kustības ceļu tā, lai nešķērsotos ne ar vienu no sabiedriskā transporta maršrutiem ne laikā, ne telpā. Mūsu pakalpojuma cena ir ekonomiski pamatota, aprēķināta, balstoties uz degvielas cenām, nodokļiem, autobusu amortizāciju un citiem faktoriem.


Par kontroli un caurspīdību
Pateicoties tādiem "taisnības cīnītājiem" kā SIA "Ogres Autobuss" valdes loceklim A.Bērziņam, mēs atrodamies zem pastiprināta un pastāvīga visu iespējamo valsts un pašvaldības iestāžu spiediena. Mums un mūsu partneriem tiek veiktas nepārtrauktas pārbaudes visās iespējamās sfērās, sākot ar kases aparātu izmantošanu un beidzot ar autovadītāju darba un atpūtas laika kontroli. Kad ir veiktas pārbaudes kādam no regulārajiem pārvadātājiem, piemēram, SIA "Ogres Autobuss"?


Jebkurš Ogres iedzīvotājs, kurš vairāk vai mazāk regulāri lieto "Ogres Autobuss" vai "Liepājas autobusu parks" pakalpojumus, ir saņēmis no šofera tā saukto "nulles" biļeti vai piedāvājumu "braucam pa latiņu, bet bez biļetes" vai "aparāts nestrādā", "lenta beidzās" vai vispār neko!


Visi mūsu izmantojamie kases aparāti ir reģistrēti Valsts ieņēmumu dienestā, aprīkoti ar plombēm, tiem ir tehniskās pases, apkalpošanas līgumi un, galvenais, kontrollentes (respektīvi, jebkuru no čekiem ir iespējams pārbaudīt jebkurā laikā). Cerams, ka A.Bērziņš nespriež pēc savas rīcības, runājot par "nelegālajiem" kases apārātiem, jo, izskatās, ka viņš zina konkrētas shēmas, kā var apiet kases aparātus – lai padalās! Domājams, Valsts ieņēmumu dienestam, ekonomikas policijai un daudzām citām institūcijām būs ļoti interesanti aprunāties ar "ekspertu" Bērziņu.


Par aizplūstošajiem tūkstošiem, tirgus kropļošanu un jautrajiem cipariem
Kā jau minēts, SIA "Orient Express" ir nodokļu maksātājs, pilnas likmes 21% PVN maksātājs, tieši nodarbinām vidēji 8-10 Ogres iedzīvotājus un pastarpināti vēl tikpat daudz un attiecīgi maksājam visus vietējos nodokļus Ogres budžetā. Mums nav neviena nodokļu parāda. Nesaņemam nekādu atbalstu ne no valsts, ne no pašvaldībām. Katru mēnesi maksājam nodokļos vairāk kā 2100 eiro, un
būtu maksājuši vairāk, ja ne A.Bērziņa aktivitātes.


Cik nodokļus maksā SIA "Ogres Autobuss"? Cik saņem dotācijas? Apskatīsim...
Visi regulārie pārvadātāji jeb sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēji piemēro samazināto PVN likmi 12% apmērā (kā, piemēram, medikamentiem), taču degvielu, remontus un visus citus izdevumus apmaksā ar pilnu likmi 21%. Jebkurš grāmatvedis jums paskaidros, ka tādā gadījumā tas pats "Ogres Autobuss" PVN Valsts kasē nemaksā vispār vai maksā ļoti maz.


Šobrīd Rīgas plānošanas reģionā starppilsētu maršrutu turētājs ir "Liepājas autobusu parks", tātad arī visi vietējie nodokļi iet uz Liepāju, nevis paliek Ogrē.


Rīgas plānošanas reģions tikai 2013.gadā reģionālās vietējās nozīmes maršrutos ir dotējis pārvadātājus par 3 303 627 latiem jeb apmēram par 4 700 638 eiro, tajā skaitā dotācijas zaudējumu kompensēšanai 2 692 658 latu (apm. 3 831 307 eiro), dotācijas par braukšanas maksas atvieglojumiem 610 969 latu (869 330 eiro). Tostarp SIA "Ogres autobuss" 2013.gadā ir piešķirtas dotācijas, attiecīgi 308 989 latu (439 651 eiro) zaudējumu kompensēšanai un 57 569 latu (81 913 eiro) par braukšanas maksas atvieglojumiem. Pie kam, neatkarīgi no tā, ir šeit vai nav neregulārie pārvadātāji, dotāciju apmērs būtiski nemainās.


Te nu būs solītie jautrie cipari. Tātad, par jebkuru pasažieri ar valsts vai pašvaldības piešķirtajiem atvieglojumiem SIA "Ogres autobuss" saņem atmaksu līdz pēdējam centam, un tā nav nekāda labdarība.


Vai zinājāt, ka dotācijas zaudējumu segšanai tajā skaitā paredz 100% autobusu amortizāciju 7 gadu laikā (respektīvi, Jūs atmaksājat SIA "Ogres Autobuss" jaunu autobusu, bet ar ko braucat?). Vai zinājāt, ka Latvijā dotācijas sabiedriskajam transportam ir nesalīdzināmi lielākas nekā, piemēram, Igaunijā vai Lietuvā? Vai zinājāt, ka jaunā SIA "Ogres Autobuss" maršruts Ogre – Smiltāju kapi pakalpojuma cena līgumā ar VSIA "Autotransporta direkcija" ir noteikta 0.982 eiro par vienu kilometru. Par tādu cenu būs gatavs braukt jebkurš jauns, komfortabls tūristu autobuss.


Ja viss ir tik slikti, neko nevar nopelnīt, un jāprasa nodokļu maksātāju nauda kompensēt izdevumus, tad, kāpēc konkursos par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu notiek cīņa burtiski ar durvju spārdīšanu, un likumdošana un konkursu nolikumi neparedz vispār nekādu iespēju konkurencei, "svešie šeit neganās". Acīmredzot, apsaimniekot dotācijas ir vienkāršāk nekā nopelnīt.


Tad par kādu tirgus kropļošanu un degradāciju iet runa, ja konkurence kā tāda sabiedriskā transporta tirgū notiek tikai konkursu laikā, kad tie četri, pieci (labākajā gadījumā) reālie īpašnieki īsu brīdi pagraužās savā starpā par nodokļu maksātāju sūri grūti ceptā pīrāga resnāko galu.


No A.Bērziņa teiktā rakstā izriet, ka viņš kā pašvaldības uzņēmuma vadītājs nespēj un negrib nodrošināt "Ogres Autobuss" efektīvu darbību, strādāt, ja ne ar peļņu, tad vismaz minimizējot zaudējumus. Par ogrēniešu samaksāto algu meklējot vainīgos, raudot par grūto dzīvi, lejot mēslus pār visu pasauli, acīmredzot, nav laika optimizēt darbu, saskaņot sarakstus, pat vienkārši pastrādāt, pildīt savus tiešos amata pienākumus. Tas viss liecina par nekompetenci un mēs uzskatām, ka Ogres novada domei būtu jāskata jautājums par SIA "Ogres Autobuss" valdes locekļa A.Bērziņa atbilstību ieņemamajam amatam.


Eksluzīvas tiesības, par kurām tik pacilāti runā A.Bērziņš, paredz arī eksluzīvus pienākumus un eksluzīvu atbildību. Tomēr izskatās, ka gribas tikai tiesības un pavisam negribās atbildību," tā SIA "Orient Express" pārstāvis Ernests Bebris.


Visa SIA "Orient Express" pārstāvja Ernesta Bebra atbilde par tematu skatāma raksta pielikumā.

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://www.ogrenet.lv/ogre/atbildam/29559

2014. gada 9. septembrī, 11:22, Viedokļi un intervijas
Ogrenet

Jaunākie komentāri

@@ieteikums • 2014. gada 17. septembrī, 17:15
Tiešām būtu labi, ja pa jauno Maskavas šoseju kursētu mikriņš uz Rīgu. Būtu ļoti pateicīga SIA "Orient Express" ja šo lielisko ideju īstenotu.
@ieteikums • 2014. gada 15. septembrī, 13:52
Ta ir laba ideja. Es dzivoju blakus tai sosejai, pie Glazskuna, katru dienu ar auto braucu uz Rigu, jo ar sabiedrisko nevar izbraukat, esmu ari gajis ar kajam pa nakti 20 km no Ogres, vai ari ja vel paspeju, uz Ogresgala autobusu tad 10 km no Ogresgala, tas bija toreiz kad gaju autoskola vakaros, pec studijam, jo atlauties ar taxi tad nevareju. Varu uzreiz pateikt ka uz Rigu no turienes bus diezgan daudz brauceju.
Ieteikums • 2014. gada 12. septembrī, 20:40
Ogres autobusa konkurentiem iesaku izpētīt jauno Maskavas šoseju. Iespējams, ka salasīsies kupls skaits braukt gribētāju uz Rīgu. Ko dod Ogres buss, piemēram, no Lēdmanes, ja Ogrē jāpārsēžās un vēl jāgaida nākošais transports? Cilvēki ir pārguruši un grib ērtības ceļā uz/no darba.

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet