Atgriezties pie raksta

Jaunieti, palaid savu biznesa ideju dzīvē!

2019. gada pavasarī jau piekto gadu tika izsludināts Lielvārdes novada Jauniešu biznesa ideju konkurss, kuru organizē Lielvārdes novada pašvaldība ar mērķi veicināt uzņēmējdarbības attīstību novadā. Maksimālā atbalsta summa, ko var saņemt konkursa uzvarētājs, ir 3000 EUR. Pirms pieteikumu iesniegšanas, jauniešiem bija iespēja apmeklēt 4 nodarbību ciklu, kuru laikā varēja iegūt iedvesmu un zināšanas savas idejas izstrādei, kā arī saņemt mentoru praktisku atbalstu pieteikuma izstrādē.

Šogad konkursa komisija saņēma un izvērtēja divus jauniešu biznesa ideju pieteikumus, par konkursa uzvarētāju nosakot un piešķirot finansējumu 1481.22 EUR apmērā Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolas absolventam Oskaram Valtam Lejniekam. Konkursa komisija vērtējumu sniedz pēc iepriekš izstrādātiem kritērijiem, vērtējot gan ideju un plānu, produkta/pakalpojuma dzīvotspēju, gan izstrādāto finanšu plūsmu. 


Oskars kopā ar mentoru izstrādāja biznesa ideju par internetveikala izveidi dažādu pārtikas izejvielu tirdzniecībai. Šobrīd Oskars ir nodibinājis savu uzņēmumu - SIA “Decofly” un sākoties svētku laikam varēsim jau iegādāties lieliskus dekorus svētku gardumiem. 


Kas tevi pamudināja pieteikties šim konkursam? 


Parastajos mazumtirdzniecības pārtikas veikalos piedāvātais pārtikas krāsvielu daudzums ir ļoti mazs.  Piemēram, ir ļoti daudz cilvēku, kuri speciāli brauc no Latgales uz Rīgu, lai nopirktu divas konkrētu krāsu pārtikas krāsvielas, tas ir neizdevīgi. Latvijā ir divi līdzīgi interneta veikali, bet tiem ir mazs produktu klāsts un augstas cenas.  


Mana mamma jau ilgu laiku nodarbojas ar pārtikas krāsvielu un dekoru izplatīšanu. Viņa ir tā, kura mani pamudināja pieteikties šim konkursam, lai gan par šādu iespēju zināju jau pirms tam.  


Brīdī, kad pieteicos konkursam, man bija tikai ideja. Man bija sajūta, ka man gribas savā dzīvē kaut ko mainīt. Sapratu, ka ir aplami domāt, ka, pabeidzot augstskolu, pelnīsi lielu naudu. 


Kas bija grūtākais konkursa procesā? 


Laikam saplānot naudas plūsmu. Nav nekāda parauga, viss ir pašam jāsaprot un jāizdomā. Man līdz šim nav bijusi nekāda pieredze tirgošanā vai biznesa veidošanā, šim visam eju cauri pirmo reizi. Pirms konkursa bija četru nodarbību cikls, kuru mērķis bija iedvesmot un sniegt praktiskus padomus. Tur es sapratu daudzas lietas. 


80% es visam izeju cauri pats, bez citu palīdzības. Tā es esmu ieguvis zināšanas. Liels palīgs šajā procesā man ir mamma. Man ir arī mentors Jānis Lūsis. Viņš deva padomus, ko un kā labāk darīt. Es tiešām ieklausījos viņā un ņēmu vērā ieteikumus. Šāda iespēja kontaktēties ar cilvēku, kurš ir veiksmīgi attīstījis savu biznesu, ir ļoti vērtīga. Es zinu, ka, ja man tagad rastos kāda problēma vai jautājums, es mierīgi varētu ar viņu sazināties. Tas ir tāds atbalsta plecs. Es to ļoti novērtēju. 


Cik tālu šobrīd tu esi ticis sava biznesa attīstībā? 


Esmu izveidojis interneta veikalu www.manaskrasas.lv, tajā jau redzami pirmie produkti, kurus iespējams iegādāties. Plānoju savā internetveikalā piedāvāt ap 480 produktiem – dabīgās un sintētiskās krāsvielas, ar dažādiem aromātiem, pārtikas dekorus. Esmu noslēdzies līgumu ar piegādātāju kompāniju. 


Vai tu šobrīd sevi jau sauktu par uzņēmēju?


Manuprāt, ir par ātru, līdz šim statusam ir jāizaug. Tas ir tā teikt jānopelna. Jāpaiet vismaz pāris gadiem, jānostiprina klientu loks un jāsāk gūt peļņa. 


Vai tavā dzīvē kaut kas ir mainījies kopš uzvarēji šajā konkursā? 


Jā, man ir motivācija darīt. Es jūtos slikti, sēžot bezdarbībā, man negribas izmest laiku vējā. Tas mani ir motivējis arī mācībās, es labāk izmācos, nevis spaidu telefonu. Es esmu sapratis, ka kaut ko panākt var tikai ar darbu, nekas nenotiek pats no sevis. Es nemitīgi domāju jaunas idejas, ko un kā varētu darīt citādāk, labāk. 


Kādi ir tavi plāni nākotnei saistībā ar šo biznesu?


Man ir plāns nostabilizēties un tad, kad klientu loks paliks lielāks, paplašināt piedāvāto produktu klāstu. Es jau rēķinos, ka man nebūs brīvā laika, jo es to visu veltīšu šim biznesam. Es ar to rēķinos. 


Nav tā, ka visiem vajag pārtikas krāsvielas, mana mērķauditorija tomēr pārsvarā ir tie, kuri gatavo konditorejas izstrādājumus. Noteikti jāstrādā pie reklāmas, kas, manuprāt, ir viens no svarīgākajiem stūrakmeņiem veiksmīgā biznesā. Īpaši mūsdienās, kad lielu lomu spēlē sociālie tīkli. 


Ir arī dažādas idejas, piemēram, taisīt Lielvārdē pop-up veikalus svētku laikos, piedalīties tirdziņos, sniedzot iespēju Lielvārdes iedzīvotājiem klātienē apskatīt un iegādāties šo produkciju. Plānoju arī sadarboties ar vietējiem Lielvārdes konditoriem. 


Es gribētu, lai nākotnē šis nav tikai mans hobijs, bet arī pamatdarbs, taču līdz tam vēl daudz darba. 


Ko tu ieteiktu citiem, kuriem ir sava biznesa ideja, bet viņi vēl šaubās vai pieteikties konkursam?


Noteikti vajag mēģināt. Nav jau ko zaudēt, var tikai iegūt. Es vienkārši sāku darīt, strādāt pie biznesa plāna un vienā brīdī tas kļuva nopietni. Es esmu pārsteigts un ļoti priecīgs, ka ieguvu finansējumu savas biznesa idejas attīstīšanai. Tas ir nozīmīgs atspēriena punkts. Un šī biznesa izstrāde un realizācija man ir devusi pašpārliecinātību.  


 


Keita Rožāne, 


Informācijas līdzekļu redaktore

Materiāls drukāts no portāla Ogrenet: http://www.ogrenet.lv/ogre/izglitiba/46039

14. februārī, 21:07, Jauniešiem
lielvarde.lv

Par šo rakstu vēl nav saņemts neviens komentārs.

Pievienot komentāru

        
 

Ogrenet