Lai gūtu skaidrību par neseno ugunsgrēku Ogrē un tā ietekmi uz pārvadājumiem Ogres novadā, OgreNet sazinājās ar “Liepājas Autobusu parku” (“LAP”). “LAP” mārketinga speciāliste Anete Enikova atteicās sniegt jebkāda veida atbildes, uzsverot: “Ņemot vērā, ka šobrīd notiek izmeklēšanas process, lai neietekmētu policijas darbu, nedrīkstam šobrīd paust nekādu informāciju par notikušo.”
Lai gan vairums OgreNet aptaujāto sabiedriskā transporta pasažieru nebija dzirdējuši par neseno autobusu aizdegšanos, taču tie iedzīvotāji, kuri par notikušo zināja, uzskata, ka pēkšņā transporta līdzekļa uzliesmošana nevairo uzticību pārvadātājiem.
Laila, pedagoģe, kura sabiedrisko transportu izmanto gandrīz katru dienu, stāsta, ka teju katru nedēļu viņa saskaras ar nedienām sabiedriskajos autobusos. Viņa uzskata, ka nesenā autobusu degšana situāciju vēl vairāk pasliktinās, jo jau pirms tās bija vērojams autobusu trūkums, un notikušais ugunsgrēks iztrūkumu tikai palielinās.
“Es uzskatu, ka autobusu degšanas iemesli būtu jāizmeklē, lai rodas skaidrība, kas īsti šajā nelāgajā gadījumā ir noticis, lai pēc iespējas izvairītos no līdzīgām situācijām nākotnē”, OgreNet pauž pašnodarbinātais Harijs, kurš ar sabiedrisko transportu pārvietojas pāris reizes nedēļā.
Ilze, projektu vadītāja, ir dzirdējusi par transporta līdzekļu aizdegšanos Ogres autobusu parkā, taču atzīst, ka viņas ikdienu tas ietekmēs maz, jo viņa pārvietojoties pārsvarā izmanto vilcienu: “Man drīzāk ir jautājums, kā tā varēja gadīties, ka gaišā dienas laikā sadeg trīs autobusi. Un vai kāds tos nav tīšam aizdedzinājis?!”
Savukārt studente Samanta, ir sekojusi līdzi autobusu degšanas stāstam, jo pati ikdienā izmanto sabiedrisko transportu. “Šobrīd ir nedaudz bail braukt ar elektroautobusiem, jo nav zināms, kādēļ tie aizdegās, un ja nu tas atkārtojas brīdī, kad transportā ir pasažieri?” satraukumu pauž OgreNet uzrunātā studente.
Iedzīvotāji: neadekvāta cena par pakalpojuma kvalitāti
Teju visi OgreNet aptaujātie Ogres novada sabiedriskā transporta lietotāji ir šokā par izmaiņām braukšanas maksas aprēķināšanā.
Ināra, pensionāre, kura gandrīz katru dienu pārvietojas ar autobusu, stāsta, ka ir nācies saskarties ar rupjiem un nepiedienīgiem komentāriem no autobusu šoferu puses. Un pārvietojoties piepilsētā palielinātie tarifi ir ļoti ietekmējuši viņas ikdienas budžetu.
Ogres novada skolniece Karīna ar autobusiem pārvietojas ļoti bieži, un arī ir saskārusies ar nejauku uzvedību no autobusu šoferu puses. Skolniece uzskata, ka jaunie tarifi nav adekvāti pakalpojuma līmenim kāds tiek sniegts, jo nereti autobusi kavē, neatbrauc vispār vai ignorē pieturvietas.
Ar līdzīgu situāciju ir saskārusies pensionāre Irīna, kura OgreNet pastāstīja, ka pieturvieta pie Ogres kapiem bieži ir tikai dekoratīva un autobusa šoferis tur neapstājas. Pensionāre nav apmierināta ar jaunajiem tarifiem un neeksistējošajām pieturvietām pie Ogres kapiem.
“Autobusi kavē, karstā laikā salona temperatūra ir neadekvāti augsta, jo nestrādā kondicionieri. Kā arī ir nācies saskarties ar dzērušiem pasažieriem, kas traucē gan vadītājam, gan citiem pasažieriem,” piebalso pašnodarbinātais Harijs.
Pēc pasākumiem grūtības tikt mājās
Vairāki aptaujātie min faktu, ka Ogres novadā sabiedriskais transports beidz kursēt jau pēc plkst. 21. Iestājoties vasaras sezonai, arvien pieaugs pasākumu skaits - koncerti, teātra izrādes un dažādi pasākumi- un nokļūšana mājās var būt problemātiska.
OgreNet aptaujātā Nereta, kura ir medicīnas nozares pārstāve, saka, ka ne visiem ir pieejama automašīna, un ne visiem ir iespēja nokļūt mājās pēc koncertiem un pasākumiem, jo nereti tie beidzas pēc plskt. 21. Viņa ierosina izveidot papildreisus šādu situāciju novēršanai.
Viņai piebalso pensionāre Ināra, kura arī uzskata, ka nokļūšana mājās pēc teātra izrādēm ir samērā sarežģīta, un ir nepieciešami speciālie papildreisi noteiktās dienās.
Dažos maršrutos Ogres novadā maksa pieaugusi pat par 30 eirocentiem
Kā esam ziņojuši, no šī gada 1. aprīļa stājusies spēkā jaunā reģionālā sabiedriskā
transporta (autobusi un vilcieni) biļešu un tarifu sistēma. Tajā ir saglabāts minimālās
maksas princips, taču, lai šo tarifu salāgotu ar valstspilsētu sabiedrisko transportu, ir
noteikta minimālā braukšanas maksa: Rīgā – 1,50 eiro, citās valsts pilsētās – 1,00 eiro.Tomēr, kā redzams no pievienotās tabulas, dažos maršrutos Ogres novadā maksa palielinājusies pat par 30 eirocentiem vienam braucienam.