Digitālā satura veidotāja un trīs dēlu māmiņa Kristīne Dzenīte vietnē “Instagram” dalījās ar piedzīvoto.
“Šis bija pats “loģiskākais” “GOLIN Influenceru” pasākums, kādā esmu bijusi,” viņa atklāja, ka tas esot bijis vienīgais šāda veida pasākums, kurā bijis arī viņs vīrs, un noteikti vienīgais arī paliks.
“Tas bija ļoti nesmuki pret tiem satura veidotājiem, kuri ieradās uz pasākumu ar saviem bērniņiem, lai viņi beigās paziņotu, ka balvas nebūs,” Kristīne stāstīja. Tā vietā viņiem ieteikts padomāt, ka saturā nevajadzētu izmantot bērnus. “Ja šis viss jau bija ieplānots, tad tas bija visnepatīkamākais veids, kā aģentūrai pasniegt šo vēstījumu, ko jūs gribat nodot sabiedrībai,” viņa pauda savu sašutumu, atklājot, ka iestājas par to, ka ir jāizdomājas, kāpēc un kā cilvēki dalās ar savu bērniņu bildēm un video, bet šo informāciju varēja nodot citādi.
Tāpat viņa norādīja uz netaisnību, jo, piemēram, dzīvesstila vai jebkuras citas kategorijas satura veidošanā arī piedalās un ir redzami bērni, tomēr uz viņiem šī lekcija netika attiecināta.
Savu sašutumu neslēpa arī horeogrāfe, satura veidotāja un divu bērnu māmiņa Linda Šeļakova-Paulauska, kura, tāpat kā Kristīne, bija nominēta kategorijā “Ģimene”. Viņa atklāja, ka jutusies neveikli, ierodoties pasākumā kopā ar ģimeni. “Es jutos nevietā,” viņa dalījās ar emocijām “Instagram”.
Par žūrijas un pasākuma rīkotāju rīcību pārsteigumu neslēpa arī dziedātāja Diona Liepiņa, kura “Instagram” atklāja, ka ir pārsteigta par nomināciju “Ģimene”: “Bērni tika nosaukti par produktiem. Nosaukt bērnu par produktu ir next level [red. – nākamais līmenis]."
Notikušo komentēja arī aktrise Dārta Daneviča. Viņa “Instagram” rakstīja: “Tiem, kas nezina – pats “GOLIN” taču sadarbojas ar atsevišķiem influenceriem un piegādā sadarbības, paši tādā veidā kultivējot šāda satura radīšanu.” Viņa pauda neizpratni, kāpēc viņi paši izvirza tādu kategoriju, nominē cilvēkus, kuri publisko ģimenes dzīvi, bet pēc tam paši viņus nosoda.
Savus viedokļus par notikušo pauduši arī daudzi citi. Vairums atbalsta domu, ka būtu nepieciešams kāds regulējums, lai jautājums par bērna izmantošanu satura veidošanā tiktu risināts, regulēts, tomēr vairāki, tāpat kā iepriekš minētās digitālā satura veidotājas, uzskata, ka to var izdarīt daudz skaistāk.
Uz sašutumu, ko izraisījis organizētāju lēmums, reaģējis sabiedrisko attiecību aģentūras “Golin Riga” izpilddirektors Dāvis Dāvids Sakne. Viņš norāda, ka “Golin Riga” atvainojas ikvienam, kuru aizskāris žūrijas lēmums nepiešķirt žūrijas specbalvu influenceru indeksa jomā “Ģimene”.
Balvas jau sesto gadu tiek pasniegtas pamatojoties uz datiem sadarbībā ar auditorkompāniju “HypeAuditor”, un uzvarētāju katrā jomā un kategorijā nosaka šo datu analīze, ko vērtē neatkarīgi eksperti. Sveicam visus trīs satura veidotājus, kas pēc šiem mērījumiem šogad jomā “Ģimene” tika apbalvoti mikro (Amanda Geincmane, @amandagein), medium (Santa Nīmane, @santaniim) un makro (Rūta Dvinska, @rutadvinska) kategorijās.
Papildus kvantitatīvajām balvām, šogad pirmo reizi tika izveidotas žūrijas specbalvas katrā jomā. Jomā “Ģimene” žūrijas locekļi spraigu diskusiju ceļā nonāca pie lēmuma galveno balvu nepiešķirt, ar mērķi aktualizēt sabiedrībā aktuālu jautājumu par bērnu iekļaušanu reklāmā, kam ir vērts pievērst uzmanību.
“Iekļaujot satura veidošanā bērnus, būtu vērts padomāt par viņu šodienas un nākotnes gribu, tiesībām, emocionālo un visa veida drošību. Tas ir būtiski, ņemot vērā straujo, neprognozējamo informatīvo datu plūsmu un vidi, kurā dzīvojam. Manuprāt, bērnu drošība ir būtisks jautājums, kuram vērts pievērst uzmanību. Tādēļ žūrija aicina satura veidotājus popularizēt ģimenes vērtības, neradot nevajadzīgus riskus,” pauž psiholoģe, “Golin Influenceru indekss 2024” žūrijas locekle Kristīne Rudzinska.
Žūrija uzskatīja, ka ir nepieciešams izskaidrot, ka balvas nepiešķiršana nav saistīta ar satura veidotāju radītā satura kvalitāti. Tādēļ vienojās par paziņojumu, kurš tika nolasīts apbalvošanas pasākumā, lai vērstu klātesošo un sabiedrības uzmanību uz ētiskajiem apsvērumiem. Pilnais žūrijas paziņojums lasāms šeit:
“Šogad žūrija ir nolēmusi jomā “Ģimene” godalgu nepiešķirt. Ne tamdēļ, lai nosodītu, bet gan lai vērstu kā satura veidotāju, tā arī sabiedrības uzmanību uz it kā vien niansi šajā intensīvās komunikācijas un dalīšanās laikmetā. Uz to, kā satura veidošanā iekļaujam savus bērnus. Izvērtējot gada laikā redzēto saturu, esam patiesi priecājušies par mīlestības un skaistuma pilnajiem attēliem, arī par patiesumu un atziņām, kas gūtas, taču kopīgi pārlapojot veiksmīgāko satura veidotāju šķirkļus, esam ievērojuši tendenci, kas, žūrijas ieskatā, raksturo ne vien konkrēto satura veidotāju pieeju, bet arī vērību pret bērnu klātbūtni sociālo mediju saturā kopumā. Proti – tendenci aizrauties ar bērnu nenoliedzamo jaukumu, nepamanot, ka nereti tieši viņus un ne sevi padarām par produktu, pakalpojumu un iniciatīvu vēstnešiem. Iespējams, neapzināti, taču nerēķinoties ar bērnu šodienas un nākotnes gribu. Žūrija, šogad nepiešķirot godalgu, aicina satura veidotājus, taču ne tikai – rūpīgi un ar pietāti izvērtēt, kur bērnu iesaiste satura veidošanā ir patiesi nepieciešama, lai mazākie ģimenes locekļi nekļūtu par varoņiem stāstā, kuru stāstīt izvēlējušies citi, ne viņi paši.”
Viņš akcentē, ka “Golin Riga” respektē žūrijas lēmumu, taču atvainojas ikvienam, kuru tas aizskāris. Augstu vērtējam ikviena satura veidotāja ieguldījumu komunikācijas nozares attīstībā un vēlam izdošanos arī turpmāk.