Visbiežāk sabiedrībā lieto “Facebook” (65%), “YouTube” (64%) un “Instagram” (35%). Pētījuma rezultāti liecina, ka sociālo mediju popularitāte turpina pieaugt, šogad sasniedzot augstākos rādītājus kopš 2019.gada. Īpaši izceļama mērķa grupa vecumā no 16 līdz 30 gadiem, kur sociālos medijus vismaz reizi nedēļā lieto 93% aptaujāto, norāda NEPLP.
Interneta ziņu portālus kopumā lieto 86% respondentu, priekšroku dodot “Delfi.lv” (49%), “Apollo.lv” (30%) un “Tvnet.lv” (28%). Maksas interneta saturu patlaban izmanto 3% aptaujas dalībnieku, vairākumam izvēloties “Delfi Plus” piedāvāto saturu.
Radio klausītāju skaits un radio lietošanas intensitāte pēdējo piecu gadu laikā nav būtiski mainījusies. Kopumā to klausās 79% aptaujas dalībnieku. Populārākās radio programmas Latvijā ir Latvijas Radio 2 (26%), Radio SWH un Radio Skonto (24%), Latvijas Radio 1 (21%).
Savukārt TV skatītāju skaits pēdējo gadu laikā samazinājies. Televīziju kopumā skatās 75% Latvijas iedzīvotāju. Populārākās TV programmas ir TV3 (50%; īpaši jauniešu vidū), LTV1 (46%), LTV7 (39%; īpaši mazākumtautību vidū) un TV24 (33%).
Pirmo reizi kopš 2019.gada apstājies preses izdevumu lasītāju skaita kritums – preses izdevumus drukātā vai digitālā formātā kopumā lasa 62% aptaujāto, liecina pētījuma rezultāti.
Audiovizuālos pakalpojumus pēc pieprasījuma (piemēram, “Netflix” un “Go3”) kopumā lieto 38%, savukārt audio straumēšanas pakalpojumus (piemēram, “Spotify”) kopumā lieto 33%.
Iedzīvotāji visvairāk uzticas Latvijas Sabiedriskajam medijam: Latvijas Radio pilnībā vai drīzāk uzticas 58%, Latvijas Televīzijai – 57%, TV3 – 52% respondentu.
“Šā pētījuma rezultāti iezīmē arī nopietnu tendenci – sabiedrībā pieaug iedzīvotāju skaits, kuri atzīst, ka ir grūti atšķirt uzticamu informāciju medijos no nepatiesas (safabricētas vai maldinošas). Šādu respondentu īpatsvars sasniedzis 44%,” vēsta NEPLP.