Piektdiena, 07.03.2025 04:43
Ella, Elmīra
Ceturtdiena, 17. oktobris, 2024 17:51

Pusaudžu psihoterapeits: Skolu nevajag padarīt par soda izciešanas vietu

Ogrenet / nra
Pusaudžu psihoterapeits: Skolu nevajag padarīt par soda izciešanas vietu
Pusaudžu psihoterapeits Nils Sakss Konstantinovs, foto - pusaudzis.lv
Ceturtdiena, 17. oktobris, 2024 17:51

Pusaudžu psihoterapeits: Skolu nevajag padarīt par soda izciešanas vietu

Ogrenet / nra

Plašas diskusijas šobrīd raisa portālā “Manabalss.lv” parakstu vākšanai iesniegtā iniciatīva, kuras autors Pjotrs Kurtukovs, aicina atteikties no vasaras brīvlaika trīs mēnešu garumā, tā vietā atstājot brīvdienas no 15. jūnija līdz 31. jūlijam. No nepieciešamajiem 10 000 parakstiem, šobrīd savākti vien 718. Tas esot nepareizi formulēts uzstādījums un diskusija līdz ar to esot neproduktīva. Šādu viedokli pauž pusaudžu psihoterapeits Nils Sakss Konstantinovs. Piedāvājam ielūkoties, kāpēc, viņaprāt, par atņemtu brīvlaiku nebūs priecīgi ne bērni, ne arī pedagogi.

Kā psihoterapeits klāsta nra.lv - "Tas ir nepareizi formulēts uzstādījums. Ne jau brīvlaiks ir par garu, tad drīzāk būtu jāskatās, vai mācību stundu ir par maz.  Nav nekādu mērījumu - brīvlaikam ir labi divi mēneši vai trīs? Šāda diskusija ir neproduktīva, jo cilvēkiem nepatīk, ka viņiem kaut ko ņem nost. Par to, ka bērniem kāds taisās atņemt brīvlaiku, neviens nebūs priecīgs. Turklāt, tas tiek atņemts arī skolotājiem.

Tas, ka iniciatīvas rosinātājs apelē pie tā, ka bērni pa trim mēnešiem atradinās mācīties, ir pilnīgas muļķības. Ne viņi ātri pie kaut kā pierod, ne arī no kaut kā atradinās. Un apgalvojumi par iegrimšanu viedierīcēs arī neiztur kritiku: ar ko atšķiras iegrimšana datoros, planšetēs un telefonos pusotra mēneša un trīs mēnešu garumā? Problēma ir tajā, ka bērni bieži vien ne ar ko jēdzīgu nenodarbojas, tātad vajag risināt šo problēmu. Un vēl. Skolu nevajag padarīt par soda izciešanas vietu vai arī - ejiet uz skolu, ja citu nav ko darīt."

N. Sakss Konstantinovs uzskata, ka trīs vasaras mēnešus var produktīvi izmantot: “Nav jau tā, ka bērns mācās tikai skolā. Pusaudži ļoti nopietni mācās strādājot. Tāpēc jādomā, kā viņiem nodrošināt darbu vasarā. Tikpat svarīgi ir domāt par skolēnu vasaras nometnēm. Tā ka šīs iniciatīvas autors, visticamāk, strādā savas popularitātes celšanas virzienā, nevis rūpēs par skolēnu brīvlaika racionalizēšanu.”