Pamatojoties uz VSIA “Autotransporta direkcija” sagatavoto ziņojumu un AS “Pasažieru vilciens” priekšlikumiem, slēgtas vairākas biļešu kases un uzgaidāmās telpas atsevišķās stacijās (Ikšķiles, Carnikava, Jāņavārti, Saulkrasti, Ziemeļblāzma), kur ir zems pasažieru skaits un minimāls biļešu tirdzniecības apjoms. Par šo jautājumu diskusijas aizsākās jau pērn, tāpēc daudziem šī ziņa nav nekāds pārsteigums.
Kāpēc šādas izmaiņas?
Galvenais arguments šīm izmaiņām ir pasažieru paradumu maiņa – arvien vairāk cilvēku iegādājas biļetes elektroniski, izmantojot mobilās lietotnes. Tādējādi nepieciešamība pēc fiziskām kasēm ir mazinājusies, savukārt to uzturēšana rada ievērojamas izmaksas.
Kā pērn “ReTV” skaidroja Autotransporta direkcijas Komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis: “Valsts uztur kasu sistēmu un arī kasierus un tamlīdzīgi. Tur arī diezgan lieli līdzekļi aiziet. Tie ir risinājumi, kas palīdz valstij ietaupīt līdzekļus, nepalielinot sabiedriskā transporta cenas, kaut gan tās, visticamāk, tāpat nāksies pārskatīt, bet ietaupīt līdzekļus, lai mēs neķertos klāt arī maršrutu tīkla samazinājumam.”
Biļetes cena nemainīsies
Lai gan fiziskās kases tiks slēgtas, pasažieriem tas izmaksas nepalielinās, joprojām būs pieejami vairāki biļešu iegādes veidi. Pasažieri varēs iegādāties brauciena biļeti, izmantojot mobilo lietotni vai pērkot mājaslapā vivi.lv. Tāpat viena brauciena biļeti bez papildu maksas var iegādāties vilcienā pie konduktora kontroliera par skaidru naudu vai ar maksājumu karti. Ja neviens no šiem risinājumiem nešķiet ērts, pasažieri var iegādāties laika vai viena brauciena biļeti citā biļešu tirdzniecības kasē par skaidru naudu vai ar maksājuma karti.
Pirmsskolas vecuma bērnam e-biļeti ar 100% braukšanas maksas atvieglojumu iegādāties nevar. Tomēr, tāpat kā līdz šim, nosaucot bērna dzimšanas gadu, to bez maksas var saņemt jebkurā biļešu kasē 10 dienu laikā pirms plānotā brauciena vai vilcienā bez papildu maksas pie konduktora kontroliera.