Otrdiena, 21.05.2024 14:14
Akvelīna, Ernestīne, Ingmārs
Sestdiena, 6. aprīlis, 2024 11:08

Pārsteidzoši un zinātniski pierādīti ieguvumi no zaļās tējas, par kuriem jūs, iespējams, vēl nezināt

OgreNet
Pārsteidzoši un zinātniski pierādīti ieguvumi no zaļās tējas, par kuriem jūs, iespējams, vēl nezināt
Foto: Freepik generation
Sestdiena, 6. aprīlis, 2024 11:08

Pārsteidzoši un zinātniski pierādīti ieguvumi no zaļās tējas, par kuriem jūs, iespējams, vēl nezināt

OgreNet

Tēja ir brīnišķīgs dzēriens, kas piedāvā daudz vairāk nekā vienkārši atsvaidzinājumu. Zaļā tēja, kas pazīstama ar savām ārstnieciskajām īpašībām, ir īpaši izdevīga veselībai. Šajā rakstā tiks apskatīti 11 zinātniski pierādīti zaļās tējas ieguvumi, par kuriem jūs, iespējams, vēl neesat dzirdējuši.

11 zinātniski pierādīti zaļās tējas ieguvumi:

1. Pretiekaisuma īpašības: Zaļā tēja satur katehīnus, kas ir spēcīgi antioksidanti ar pretiekaisuma iedarbību. Tie var palīdzēt samazināt iekaisumu organismā, kas ir saistīts ar daudzām hroniskām slimībām.

2. Antioksidantu īpašības: Zaļā tēja ir bagāta ar antioksidantiem, kas palīdz aizsargāt šūnas no bojājumiem, ko izraisa brīvie radikāļi. Tas var palīdzēt samazināt vēža, sirds slimību un citu hronisku slimību risku.

3. Palīdz cīņā pret galvassāpēm: Zaļā tēja var palīdzēt mazināt galvassāpes, pateicoties tajā esošajam kofeīnam un katehīniem. Kofeīns var sašaurināt asinsvadus, bet katehīni var bloķēt sāpju receptorus.

4. Lieliski piemērota svara zaudēšanai: Zaļā tēja var palīdzēt paātrināt vielmaiņu un sadedzināt taukus. Kofeīns un katehīni zaļajā tējā var palīdzēt palielināt enerģijas patēriņu un samazināt apetīti.

5. Palīdz ārstēt Parkinsona un Alcheimera slimību: Zaļā tēja var palīdzēt aizsargāt smadzenes no neirodeģeneratīvām slimībām, piemēram, Parkinsona un Alcheimera slimību. Katehīni zaļajā tējā var palīdzēt aizsargāt nervu šūnas no bojājumiem.

mceu_8058813611712390709341.jpg

6. Uzlabo ādas veselību: Zaļā tēja var palīdzēt uzlabot ādas veselību, pateicoties tajā esošajiem antioksidantiem. Tie var palīdzēt samazināt krunciņas, ādas apsārtumu un citas novecošanās pazīmes.

7. Uzlabo miega kvalitāti: Zaļā tēja var palīdzēt uzlabot miega kvalitāti, pateicoties tajā esošajam L-teanīnam. Šī aminoskābe var palīdzēt nomierināt prātu un ķermeni, veicinot relaksāciju un miegu.

8. Uzlabo gremošanas sistēmas darbību: Zaļā tēja var palīdzēt uzlabot gremošanas sistēmas darbību, pateicoties tajā esošajiem katehīniem. Tie var palīdzēt samazināt vēdera uzpūšanos, aizcietējumus un caureju.

9. Palīdz novērst sirds un asinsvadu slimības: Zaļā tēja var palīdzēt novērst sirds un asinsvadu slimības, pateicoties tajā esošajiem antioksidantiem un katehīniem. Tie var palīdzēt samazināt holesterīna līmeni asinīs un asinsspiedienu.

10. Palīdz pret artrītu: Zaļā tēja var palīdzēt mazināt artrīta simptomus, pateicoties tajā esošajam pretiekaisuma iedarbībai. Katehīni zaļajā tējā var palīdzēt samazināt sāpes un pietūkumu locītavās.

11. Stiprina imūnsistēmu: Zaļā tēja var palīdzēt stiprināt imūnsistēmu, pateicoties  tajā esošajiem antioksidantiem un katehīniem. Tie var palīdzēt cīnīties pret infekcijām un aizsargāt organismu no slimībām.

mceu_22775149921712390826009.jpg


Zaļās tējas ietekme uz kognitīvajām funkcijām

Zaļā tēja ir plaši pazīstama kā nootropisks līdzeklis, kas uzlabo kognitīvās funkcijas. Tās iedarbība neaprobežojas tikai ar smadzeņu stimulēšanu. Zaļā tēja satur optimālu kofeīna devu, kas pozitīvi ietekmē smadzeņu darbību bez negatīvām blakusparādībām, kas var rasties, lietojot enerģijas dzērienus vai kafiju.

Bioķīmiskā līmenī zaļā tēja kavē adenozīna darbību. Adenozīns ir svarīgs neiromediators, kas regulē citu bioķīmisko vielu, piemēram, dopamīna un norepinefrīna, darbību. Zaļās tējas ietekmē tiek paaugstināts dopamīna un norepinefrīna līmenis, kas uzlabo koncentrēšanās spējas un paaugstina garīgās enerģijas līmeni.

Pētījumi liecina:

·Pētījumā, kurā piedalījās 30 veseli pieaugušie, tika konstatēts, ka zaļās tējas ekstrakta lietošana ievērojami uzlaboja uzmanības koncentrēšanas spējas un atmiņu.

·Vēl citā pētījumā, kurā piedalījās 75 gados veci cilvēki, tika konstatēts, ka zaļās tējas patēriņš bija saistīts ar labākiem kognitīvās funkcijas testiem.

Svara zaudēšana

Zaļā tēja nav brīnumlīdzeklis svara zaudēšanai, tomēr pētījumi liecina par tās potenciālo ietekmi uz svara samazināšanos. Zinātnieki uzskata, ka svara zaudēšanas efektu nodrošina kofeīns un zaļajā tējā esošās bioaktīvās vielas, kas palīdz paātrināt vielmaiņu un veicināt tauku dedzināšanu.

Vidēji viena tase zaļās tējas dienā var palīdzēt sadedzināt aptuveni 100 kalorijas. Lai gan tas nešķiet ievērojams kaloriju daudzums, apvienojot zaļās tējas dzeršanu ar regulārām fiziskajām aktivitātēm un sabalansētu uzturu, var panākt ievērojamu svara zudumu.

mceu_95819809241712390867794.jpg

Svarīgi uzsvērt

·Pārmērīga zaļās tējas patēriņš var izraisīt negatīvas blakusparādības, tāpēc ieteicams nepārsniegt 3-4 tasītes dienā.

·Zaļā tēja satur L-teanīnu, aminoskābi, kas veicina relaksāciju un uzlabo miega kvalitāti.

·Zaļā tēja ir bagāta ar antioksidantiem, kas palīdz aizsargāt organismu no brīvo radikāļu izraisītajiem bojājumiem.

·Zaļā tēja var palīdzēt samazināt sirds un asinsvadu slimību, vēža un citu hronisku slimību risku.

Ieteikumi

Izvēlieties augstas kvalitātes zaļo tēju bez piedevām.

Pagatavojiet tēju, uzlejot karstu ūdeni (ne verdošu) uz tējas lapām un ļaujot tai ievilkties 3-5 minūtes.

Dzeriet zaļo tēju bez cukura vai piena, lai maksimāli izmantotu tās ieguvumus veselībai.