Trešdiena, 24.07.2024 10:11
Krista, Kristiāna, Kristiāns, Kristīne
Ceturtdiena, 26. oktobris, 2023 12:04

"Latvijas valsts ceļi" brīdina par braukšanas apstākļu pasliktināšanos uz grants autoceļiem mitros laika apstākļos

Leta
"Latvijas valsts ceļi" brīdina par braukšanas apstākļu pasliktināšanos uz grants autoceļiem mitros laika apstākļos
Unsplash.com
Ceturtdiena, 26. oktobris, 2023 12:04

"Latvijas valsts ceļi" brīdina par braukšanas apstākļu pasliktināšanos uz grants autoceļiem mitros laika apstākļos

Leta

Mitros laika apstākļos pasliktinās braukšanas apstākļi uz grants autoceļiem, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Kompānijā skaidro, ka rudenīgos laika apstākļos, kad bieži līst vai snieg slapjš sniegs, autoceļi ar sliktā stāvoklī esošu grants segumu pārmitrinās, zaudē nestspēju un satiksmes ietekmē tajos intensīvāk veidojas bedres un tie kļūst grūti izbraucami. Tāpat lietus un mitrums apgrūtina autoceļu uzturēšanu, jo slapjā laikā greiderēšana nav efektīva un bedres veidojas atkārtoti.

LVC pārstāvji norāda, ka, uzlabot grants autoceļu stāvokli, veicot uzturēšanas darbus, ir iespējams tikai tad, kad grants segums apžūs. Pretējā gadījumā smagā uzturēšanas tehnika, uzbraucot uz autoceļa, kas ir zaudējis nestspēju, var vēl vairāk to sabojāt un padarīt neizbraucamu.

Vienlaikus Latvijas Autoceļu uzturētājs seko laika prognozēm un autoceļu stāvoklim un plāno darbu izpildi tiklīdz autoceļi būs pietiekami apžuvuši.

Kopumā LVC pārziņā ir puse jeb 10 262 kilometri autoceļu ar grants segumu, lielākoties tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti. No tiem vairāk nekā puse jeb 53% ir klasificējami kā sliktā stāvoklī esoši un tiem ir nepieciešama segas pārbūve.

Tāpat LVC informē, ka pēdējos 25 gadus valsts autoceļiem pieejamais finansējums nav bijis pietiekams, tāpēc būvdarbi tiek veikti prioritārā secībā.

LVC speciālisti katru gadu izstrādā autoceļu pārbūves un atjaunošanas vidēja termiņa trīs gadu programmas, kas katru gadu tiek pārskatītas un koriģētas atbilstoši faktiskajai situācijai un pieejamajam finansējumam.