Sestdiena, 18.05.2024 09:17
Ēriks, Inese, Inesis
Piektdiena, 10. maijs, 2024 15:24

Ogres Centra pamatskola – starp skolām ar lielāko klašu skaitu “Čē čē čempionāta” finālā

“Tele2”
Ogres Centra pamatskola – starp skolām ar lielāko klašu skaitu “Čē čē čempionāta” finālā
Foto - publicitātes
Piektdiena, 10. maijs, 2024 15:24

Ogres Centra pamatskola – starp skolām ar lielāko klašu skaitu “Čē čē čempionāta” finālā

“Tele2”

Eiropas lielākajā skolu klašu saliedēšanas festivāla “Čē čē čempionāts” finālā, kas no 16. līdz 18. maijam notiks Bauskā, ir iekļuvušas 480 klases no visas Latvijas – visvairāk no Siguldas Valsts ģimnāzijas (14 klases), Rīgas Valsts 2. ģimnāzijas (12 klases), Zentas Mauriņas Grobiņas vidusskolas (12 klases), Bauskas Valsts ģimnāzijas (11 klases) un Ogres Centra pamatskolas (10 klases).

Ja aplūko reģionus, finālā visvairāk klašu iekļuvušas no Vidzemes (180), kam seko Kurzeme (99), Rīga (97 klases), Zemgale (68) un Latgale (36). Ar visu fināla dalībnieku sarakstu var iepazīties vietnē www.cempis.lv.

“Par iespēju iekļūt finālā sacentās 644 klases no visas Latvijas. Žūrijai izvēlēties labākos starp iesniegtajiem 2500 darbiem un kopumā 30 stundu garajiem videomateriāliem ir bijis aizraujošs, taču nebūt ne vienkāršs uzdevums. Žūrija atzīmēja, ka skolēni bija iedziļinājušies tādās tēmās kā, piemēram, kiberdrošība, atkritumu šķirošana, kā arī bijuši radoši un apguvuši caurviju prasmes, kas noderēs turpmākajā profesionālajā un privātajā dzīvē. Savukārt skolotājiem pusfināla uzdevumi bija kā metodiskais materiāls, lai čempionāta uzdevumus iestrādātu mācību stundu saturā un atbalstītu klasi to izpildē.Rīkojot “Čē čē čempionātu” jau 18 gadus, mūsu mērķis un apņemšanās ir piedāvāt ne tikai aizraujošas sacīkstes, bet arī sniegt noderīgas zināšanas un prasmes skolēniem visā Latvijā,” stāsta “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Pusfināla laikā klasēm bija jāpaveic četri uzdevumi. “Tele2” uzdevuma ietvaros skolēni ar digitāla konstruktora palīdzību veidoja savas klases karogus, atainojot klases vērtības un mērķus. Finālā iekļuvušās klases savus karogus saņems, ierodoties uz finālu klātienē. Uzdevumā “Izšķiro pasauli” sadarbībā ar “Latvijas Zaļo punktu” skolēni radīja video, kurā viņi izvērtēja atkritumu šķirošanas iespējas tuvējā apkaimē un noteica ieviešamos uzlabojumus, piemēram, ļoti daudz klašu devās pie jaunākajām klasēm un izglītoja bērnus prezentāciju veidā, izmantojot pašizgatavotas galda spēles, rīkojot konkursus un šķirošanas stafetes ar balvām. Skolās, kurās atkritumu šķirošana notiek minimāli, skolēniem bija divu veidu pieejas. Kamēr vieni rakstīja iesniegumus direktoram vai rakstīja projektus, citi rīkojās, ieviešot vienkāršas kartona kastes, kuras pašu spēkiem izdekorēja.

Uzdevumā “Elektrodrošība skaidra kā bilde” sadarbībā ar “Sadales tīklu” klases, izmantojot mākslīgā intelekta rīku palīdzību, radīja unikālas vizualizācijas par kādu no tēmām: elektrodrošība sadzīvē, elektrodrošība apkārtējā vidē, elektrodrošība un ūdens. Skolēni gan apguva un atkārtoja elektrodrošības noteikumus, gan apguva mākslīgā intelekta rīku iespējas. Tāpat skolēni “SEB bankas” uzdevuma ietvaros veidoja ziņu sižetus “Kā pasargāt tuviniekus no krāpšanas”, kuru mērķis bija informēt tuviniekus par krāpšanas veidiem internetā un padomāt par to, kā ar šo ziņu sasniegt seniorus. Skolēni bija pacentušies gan izprast izplatītākos krāpšanas veidus, gan radīt interesantus videosižetus. Lai informētu tuviniekus, skolēni radītos video rādīja un skaidroja senioriem gan mājās, gan rīkoja īpašas, tematiskas vecvecāku sapulces attālinātajās video platformās.