Otrdiena, 18.06.2024 11:24
Alberts, Madis
Trešdiena, 20. marts, 2024 13:23

Pārvadātāji tur iedzīvotājus ķīlnieku lomā. Sociālie tīkli uzsprāgst

Leta/Ogrenet.lv
Pārvadātāji tur iedzīvotājus ķīlnieku lomā. Sociālie tīkli uzsprāgst
Photo: Autotransporta direkcija
Trešdiena, 20. marts, 2024 13:23

Pārvadātāji tur iedzīvotājus ķīlnieku lomā. Sociālie tīkli uzsprāgst

Leta/Ogrenet.lv

Ogres novada domes priekšsēdētājs Egils Helmanis (NA) aicina satiksmes ministru Kasparu Briškenu (P) risināt samilzušās problēmas sabiedriskā transporta nodrošināšanā Ogres novadā, liecina Helmaņa atklātā vēstule satiksmes ministram.

Ogres novada mērs pārmet "Autotransporta direkcijai" (ATD), ka tā iepirkuma dokumentācijas izstrādē nav iesaistījusi Ogres novada pašvaldību, pat nav konsultējusies ar pašvaldību maršrutu tīkla un pieturvietu plānošanā.

Kopš 2022.gada 1.jūlija, kad līgums ar AS "Liepājas autobusu parks" stājās spēkā, Ogres novada iedzīvotāji ir nonākuši ķīlnieku lomā - regulārās reisu neizpildes, novēlota vai iztrūkstoša informācija par atceltajiem reisiem, neatbilstoša izmēra un sēdvietu skaita autobusi, biļešu neizsniegšana un citi pārkāpumi ir būtiski ietekmējuši iedzīvotāju ikdienu, teikts atklātajā vēstulē.

Pašvaldība ir aktīvi iesaistījusies šīs problēmas risināšanā, gan aicinot iedzīvotājus ziņot par reisu neizpildēm un citiem pārvadātāja pārkāpumiem, gan sarunās un oficiālā sarakstē ar ATD un "Liepājas autobusu parku".

Neskatoties uz pašvaldības daudzkārtējiem centieniem vērst gan "Liepājas autobusu parka", gan ATD uzmanību uz sabiedriskā transporta kvalitatīvu pieejamību Ogres novadā, iedzīvotāji joprojām ikdienā saskaras ar pārvadātāja nespēju nodrošināt kvalitatīvu pakalpojuma pieejamību.

Mērs uzsver, ka īpaši satraucoši ir tas, ka cieš sociāli mazaizsargātās personu grupas - bērni, jaunieši, vecāka gadagājuma cilvēki, kuriem sabiedriskais transports ir ikdienas pārvietošanās līdzeklis. Pašvaldība veicina sabiedriskā transporta izmantošanu novadā, piešķirot līdzfinansējumu, taču esošā situācija ir pilnīgi nepieņemama - pārvadātājs pārkāpj iedzīvotāju tiesības saņemt drošu un paredzamu sabiedriskā transporta pakalpojumu, kas nekādā veidā neveicina sabiedriskā transporta izmantošanu.

Kā ziņots, pēc Konkurences padomes 2022.gada 29.marta lēmumā par Konkurences likuma pārkāpuma konstatēšanu "Liepājas autobusu parka" darbībās uzņēmuma mazākuma akcionārs (34,85%) ir Liepājas pašvaldība, bet 59,83% akciju pieder SIA "LAP1R", kas, pēc "Firmas.lv" datiem, pastarpināti pieder Andra Šķēles (67%) un Aināra Šlesera (LPV) (33%) ģimenēm.

Sociālajos tīklos vietējie iedzīvotāji pauž sašutumu par satiksmes autobusu reisu kavēšanos, atcelšanu un paziņojumu neesamību.

Vitauts Burkēvics

Liepājas autobusu parks ir viens LIELS MURGS!!!!

Nekādīgi nevar paļauties uz autobusu,jo autobusi tiek atcelti kā viņiem pašiem iegribas!!!

Ņirgājas par pasažieriem kā vien viņiem patīk

Kristaps Kalve

Kā maksā, tā strādā- tieši tik elementāri!

Aigars Aivars Silins

Tā ir Latvija, drīz vispār autobusi nekursēs.

Roberts Roberto

Autobusa šoferu ir 9000 ,no viņiem strādā 18% ,parējie neiet, jo nemaksā.

Raimonds Raians Doils

Šoreiz vēlos uzslavēt Liepājas autobusu parks šoferīti no maršruta nr.22 ar garāžas nr.0016. Šoferītis ar pilnīgi visiem pasažieriem, bērniem, skolniekiem, pieaugušiem, pensionāriem utt. iekāpjot autobusā sasveicinājās un izkāpjot katram pasažierim novēlēja veiksmīgu dienu un paldies par braucienu. Tik pozitīvu un pieklājīgu šoferīti nav gadijies satikt. Cerams vadība šo šoferi novērtēs un mēģinās ilgi jo ilgi noturēt. Paldies šoferim par pozitīvismu un nenogurdināmo pieklājību.

Evija Ešmane

(NE)sabiedriskais transports Ogrē.

Ja ir kaut kas, ko var uzskatīt par visneprognozējamāko, tad tā ir satiksme Ogrē. Nekad nevari zināt, vai tiksi laikus uz darbu, pēc tam - uz mājām. Autobuss var neatbraukt vispār, neiebraukt gala(!) pieturā, atbraukt pārpildīts... Un pats interesantākais ir tas, ka šūmējas praktiski visi, kas tā vai citādi ir cietuši no Liepājas Autobusu parka organizētajiem pasažieru pārvadājumiem. Nekas nemainās. Kam jānotiek, lai cilvēks, dodoties uz sabiedrisko transportu, laimīgi savā galapunktā ierastos laicīgi un būtu drošs, ka arī mājup nebūs jāiet kājām?

Alvis Gr Norde

Es gaidīju Ulbrokā autiņu uz Ogri. Piekdienas vakarā. Izrādās bija atcelts. Labi, ka Salaspils autobusi kursē cauri Sauriešiem,un tos apkalpo Nordeka. Tālāk jau ar vilcienu līdz Ogrei.

Rūta Kalmuka

Ja no Ogres stacijas jānokļūst Pārogres rajonā, autobusi atiet dažas min pirms pienāk vilciens, vai vienlaicīgi ar vilcienu. Un vispār tas vienīgais autobuss kursē ārkārtīgi reti. Skolniekiem pa dienas vidu nereāli pieskaņoties tam grafikam.

Inga Zvirbule

Viena lieta ir atceltie reisi šoferu trūkuma dēļ, iedzīvotājiem paliekot kājiniekos dažkārt garos kilometros, neatbilstošs autobusa izmērs, karstākajās stundās palaižot “trasē” mazos busiņus, māmiņu ar ratiem ignorēšana, jo nav iespējas ar tiem iekļūt autobusos, kā arī neapstāšanās pieturās, ja akurāt braucēji neceļ roku un bezmaz vai nelec uz ceļa (reāla personiska pieredze!).

Amizantas ir arī situācijas, kad iegadās jauni šoferīši, kuri nezina maršrutu. Ir gadījies vizināties lielajā autobusā arī pa šaurākām un platākām ielām, kur tie nekad nav braukuši, un pasažieri lec ārā kādās no stratēģiski izdevīgākajām pieturām, lai uz saviem galapunktiem ietu kājām.

Taču ļoti būtisks jautājums - nesakārtotie autobusu kustības grafiki, par ko runā kā sāpju tematu visi tie, kas reāli ar šo ikdienā saskaras.